فناوری های رایج معاون راننده مانند سیستم های کروزکنترل مقایسه ای و سیستم هشدار انحراف از مسیر حرکت، وظیفه ی حفظ کردن زنهار سرنشینان خودرو را برعهده دارد؛ ولی تحقیقات جدید علامت می دهد این سنخ سیستم ها علت اختلال حواس پرتی رانندگی می شود؛ بوسیله ویژه داخل کسانی که درک بیشتری از نحوه ی عملکرد این جنس سیستم ها دارند.

به گزارش بنیاد AAA بخاطر امنیت ترافیک، رانندگانی که از هر دو سیستم حفظ کردن پناه استفاده می کنند، بیشتر دچار حواس پرتی و اختلال ثانیه رانندگی می شوند. آن ها با استعمال از تلفن همراهشان، سیستم های صوتی و دیگر سیستم های کنترلی خودرورا تنظیم می کنند که همین عامل جهت می شود تا به آسانی نگاهشان از خوش نویسی جاده منحرف شود و وقتی بوسیله سیستم های پیشرفته ی معاون راننده عادت کردند، از کسانی که اولین کود از این نوع جهیز ها استعمال می کنند، بیشتر دستخوش معصیت و لغزش طی رانندگی می شوند. مؤلفان این مقاله می گویند: این می تواند مدال دهنده ی بی اعتمادی بوسیله سیستم های رانندگی خودران باشد».



مؤسسه ی فن شناسی حمل ونقل ویرجینیا با بررسی دو پژوهش قبلی بوسیله اطلاعاتی دست یافت. درون یکی از پژوهش ها، محققان رانندگی ۳۰ نفر از کسانی را وارسی کرد که با خودرو خویشتن رانندگی می کردند و برای به مشت آوردن این داده ها تقریبا یک سال زجر کشیدند. در پژوهشی دیگر، آن ها رانندگی ۱۲۰ شرکت کننده را یک ماه زیرنظر گرفتند. همه ی خودروها از جهیز کروزکنترل مقایسه ای و سیستم آژیر انحراف از خوش نویسی لول برخوردار بودند. محققان همچنین خودروها را به دوربین و حسگرهایی مجهز کرده بودند که معلومات رانندگان و سایر داده ها را جمع آوری می کرد.

محققان دریافتند رانندگان دسته قبل که با خودروهای خود رانندگی می کردند، لمحه مصرف از سیستم های نیمه خودران تقریبا ۵۰ درصد تو فعالیت های ثانویه و تقریبا ۸۰ درصد در عملکردهای دستی و بصری دچار بی تمرکزی و حواس پرتی شدند. آن ها همچنین به فعالیت های غیرمرتبط با رانندگی بیشتر و طولانی تازگی توجه می کردند و حواسشان کمتر بوسیله مسیر حرکت خودرو بود.

شرکت کنندگان دسته دیگر هنگام کاربرد از سیستم های کروزکنترل تطبیقی و جهیز هشدار انحراف از حروف حرکت درمقایسه با زمان استفاده از سیستم های دستی تمرکز کمتری داشتند. بااین حال، هنگام فعال بودن هر دو سیستم، سرعت عمل رانندگانی که خودرو لیزینگی دریافت کرده و آموزش دیده بودند چگونه از این جهیز ها استفاده کنند، درمقایسه با آن دسته از رانندگانی اندکی بیشتر بود که از خودرو شخصی موجودی استفاده می کردند.مقاله های مرتبط:هر آنچه باید درباره سیستم دستیار هوشمند سرعت خودرو بدانید۱۴ نکته ای که باید درباره ی خودروهای خودران بدانیم

محققان بر این باورند افرادی که بیش از حد بوسیله توانایی های سیستم های خودران اطمینان می کنند، کسانی هستند که به عملکرد این جهیز آشناترند. محققان همچنین دریافتند گروهی که با خودروهای خودشان رانندگی می کردند، آموزش های مربوط به سیستم های حفظ کردن پناه خودرو را مثل گروه دیگر یاد نگرفتند، با اینکه در ظاهر از نحوه ی عملکرد این سیستم ها پیش یا پس از خرید خودروشان اطلاع داشتند.



علاوه براین، پژوهش اخیر معلومات جدیدی درباره ی اختلال حواس پرتی رانندگی به ما می دهد. موافق گزارش های اداره ملی کنف ترافیک بزرگراه های آمریکا، تو سال ۲۰۱۷ آمار تلفات ناشی از وجود جهیز های شقه خودران در خودروها، ۱۶۶/۳ نفر اطلاع دادن شده است. در اوایل امسال، مؤسسه ی بیمه و ایمنی ترافیک شاهراه ها ی آمریکا، تحقیقاتی ارتکاب داد که درون آن علنی شد استعمال از تلفن همراه لحظه رانندگی کاهش یافته است. باوجوداین، افراد یدکی طی رانندگی از آن برای ارسال پیامک مصرف می کنند.بیشتر بخوانید:عمده ترین خودروسازان گیتی که پیشگام فناوری در زمان خود بودندفورد اطلاعات خودروهای خودران خویشتن را در وارستگی محققان قرار می دهدولوو از حسگرهای لیدار لومینار درون خودروهای آینده استفاده می کندقطعات الکترونیکی ۴۰ درصد نرخ خودرو را تشکیل می دهنداینتل استارتاپ Moovit را به مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار خرید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها